Pandemia koronawirusa sprawiła, że wiele osób zaczęło o wiele więcej czasu spędzać w domu, online. To dzięki temu znów do łask w kasynach wróciły dawne automaty do gry jak automaty w Total Casino. Dużym powodzeniem cieszą się obecnie także wszelkiego rodzaju serwisy do streamowania czy też prowadzenia pracy zdalnej. Niedawno Microsoft mógł się pochwalić, że usługa Teams wzrosła w liczbie użytkowników aż o 50%.
Zmiany związane z covid-19
Microsoft zauważył bardzo duży wzrost w popularności Microsoft Teams na początku pandemii, jak i również przez ostatnie sześć miesięcy. Podczas raportu w zakresie wyników finansowych dyrektor generalny Microsoft Satya Nadella ujawnił, że Microsoft Teams ma obecnie 115 milionów aktywnych użytkowników dziennie. W porównaniu z wynikiem sprzed 6 miesięcy, czyli samego początku pandemii jest to o ponad 50-procentowy skok, z poprzedniej wartości 75 milionów użytkowników. Jest to o tyle ważne, że tylko między marcem a kwietniem ilość użytkowników skoczyła wtedy z 44 do 75 milionów. Jak zatem widać, wzrost stale postępuje, dzięki czemu Microsoft ma co świętować. To nie wszystko, gdyż z zaprezentowanych informacji wszyscy użytkownicy Microsoft 365 w okresie od lipca do końca września generowali ponad 30 miliardów minut połączeń w każdym dniu swojej pracy.
Oczywiście trudno jest nam dokładnie dociec, jak te dane wyglądają w rzeczywistości. Różne firmy już od pewnego czasu raportują aktywność użytkowników na podstawie ich aktywnych spotkań. Może się zatem tak zdarzyć, że osoba, która korzysta kilkakrotnie w każdym dniu z Microsoft Teams, z przerwami między spotkaniami, jest przez system liczona także kilka razy. Konkurencja też na tym polu prezentuje się okazale. Google tylko na początku roku ogłosiło, że z jej podobnej usługi korzysta ponad 100 milionów osób, więc wartości te dziś są o wiele wyższe. Zoom z chwilą nagłego skoku popularności ogłosił, że ma aż 300 milionów aktywnych uczestników dziennie, zaś sporym wynikiem może się wykazać także Slack.
Nowości w Microsoft Teams
Microsoft Teams to coraz chętniej wykorzystywane w dużych firmach i małych prywatnych biznesach centrum pracy zespołowej, które obecne jest na platformie Microsoft 365. Za jego pomocą można integrować ludzi, treści i narzędzia, co wpływa na większe zaangażowanie i efektywność zespołu. Można tu korzystać z wielu pomocnych narzędzi, kontaktować się w czacie grupowym lub w wiadomościach indywidualnych, konferencji wideo, nawiązywać połączenia od grup wewnętrznych i zewnętrznych, znajdować udostępniać i edytować pliki w czasie rzeczywistym. Każdy z nas może już teraz założyć sobie bezpłatne konto w systemie.
Microsoft nieustannie dopracowuje swoją platformę, aby stała się bardziej funkcjonalna dla osób przebywających w domach. Dlatego też wprowadzane są coraz to nowsze funkcje. Jedną z nich jest między innymi możliwość wprowadzenia ankiet na platformie. Ponadto firma chce wprowadzić nowy interfejs udostępniania plików, za pomocą którego można tworzyć łącza do udostępniania, a przy tym określać, kto będzie mógł z nich korzystać.
W listopadzie spodziewamy się także kolejnej nowej funkcji, której zadaniem będzie wyciszanie dźwięków otoczenia. Firma ma w tym wypadku wykorzystać sieci neuronowe, których zadaniem będzie monitorowanie wszelkich odgłosów dobiegających z naszego otoczenia. Jeśli będą one negatywnie wpływać na konwersację, zostaną w miarę odpowiednio wyciszone. Jako użytkownicy będziemy mogli wybrać poziom czułości dla nowej funkcji.